Pages

10 August 2007

"Dođi druže u Srbiju uže" 1

Zaista, u Srbiji se događaju stvari koje su verovatno moguće još samo u Gabonu i Svazilendu.

Vlada potpiše ugovor o koncesiji za autoput. Ne objavi ga. Zaduženi ministar kaže da je to državna tajna. Sa raznih strana se traži objavljivanje ugovora, ali ministar ne ferma nikog. Čak i nameštenik za javne informacije ili kako se već zove, naredi da se ugovor objavi, ali uzalud. Na kraju, posle raznih izgovora koje smo imali prilike da čujemo, najnoviji kaže da se ugovor može objaviti samo uz dozvolu koncesionara!

Ali, ministar je onda sklopio štetan ugovor, takoreći on je krivično odgovoran. Kako javni ugovor između Vlade jedne zemlje i privatnih koncesionara može biti tajna? Drugi ministar može sutra sklopiti ugovor sa privatnom firmom kojim se koncesija plaća na privatni račun ministra. A ugovor je tajna jer koncesionar tako traži. Šta ćemo u tom slučaju?

Daleko smo od tačke kada će ekonomska filozofija Bože Đelića postati legitimna tema. To će se desiti kad ogoljeni KRIMINAL u Vladi prestane da bude tema. A dok se ne objavi ugovor, posao sa autoputem se ima smatrati čistim kriminalom. Jer da nije, ugovor bi bio objavljen. Mislim da je to jedina razložna pozicija.

Lubenice


Na tezgi s voćem
zelene Bude.
Pojedemo im osmeh
pa ispljunemo zube.


To je Charles Simić, novi Pesnik laureat SAD. Ovde je u originalu, ali prevod čak zvuči bolje.
Iz teksta u Vremenu mi se čini da je čovek naš -- milsim liberal.

Koliko nas košta Zastava

B92:
Za sada, na domaćem tržištu godišnje se proda oko 15 hiljada Zastavinih automobila. Da su domaća vozila i dalje popularna, jasno je kada se zna da po srpskim putevima danas krstari i više od 25 hiljada „fića“, iako najmlađi od njih ima 22 godine.

Ne postoje popularna i nepopularna vozila, postoje samo dobri i loši automobil/cena dilovi. Fića je "popularan" samo zbog mazohističke zabrane uvoza starijih automobila.

Cena koju plaćamo za održavanje Zastave nisu subvencije, niti socijalni programi radnika. Oni su sitnica u odnosu na nemerljivu štetu koja se nanosi primoravanjem potrošača da kupuju automobile koje niko drugi na svetu neće.